سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی انواع دستگیره درب ورودی هوشمند

دستگیره‌های هوشمند با طرح‌ها، مدل‌ها و قابلیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. هر کدام از این قفل‌ها با روش‌های مختص به خود قابل‌دسترسی هستند. امنیت بالا و استفاده ساده در عین پیچیدگی، باعث شده تا در فضاها و مکان‌های متنوعی از این دستگیره‌ها استفاده شود. در ادامه با انواع دستگیره درب ورودی هوشمند آشنا می‌شوید.

قفل و دستگیره دیجیتال رمزی

دستگیره‌های رمزی یکی از رایج‌ترین قفل‌های هوشمند هستند که تقریباً همه ما با آن آشنا هستیم. رمز عبور یا کد یک راه ساده برای بازکردن قفل است. به همین دلیل می‌توان از آن در مکان‌هایی مثل ورودی ساختمان‌ها یا مجتمع‌های مسکونی، شرکت‌ها، درب آپارتمان و… استفاده کرد.

انواع دستگیره درب ورودی آپارتمان هوشمند

در این مدل از دستگیره شما قادر هستید تا با درنظرگرفتن یک یا چند رمز متفاوت و در اختیار گذاشتن آنها به افراد اجازه ورود بدهید. به این صورت هرکسی که کد ورود را داشته باشد، با واردکردن آن می‌تواند از درب عبور کند. در غیر این صورت هیچ‌کس توانایی عبور از این دستگیره‌ها را نخواهد داشت.

در برخی از قفل‌های رمزی پیشرفته‌تر، امکانات حرفه‌ای‌تری نیز به‌کاررفته است. مثلاً می‌توان رمزهای شرطی، رمزهای یکبار مصرف و حتی ارائه دسترسی‌های جداگانه را تنظیم کرد و در موقعیت‌های مختلف مورداستفاده قرار داد.

قفل یا دستگیره اثر انگشتی درب ورودی هوشمند

قفل‌های بیومتریکی در چند سال اخیر لقب ایمن‌ترین قفل‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند. دلیل این موضوع حساسیت سنسورهای آن در تشخیص هویت افراد است.

دستگیره اثر انگشتی محبوب‌ترین مدل در بین انواع دستگیره درب ورودی هوشمند است که با اسکن اثر انگشت افراد، اجازه ورود را صادر می‌کند. البته این اجازه فقط در صورتی داده می‌شود که هویت فرد و اثر انگشت او از قبل در دستگاه ذخیره شده باشد. این مدل قفل به دلیل سنسورهای حساس و قابلیت‌های بسیار زیاد خود، عموماً گران‌تر از سایر دستگیره‌های هوشمند هستند و در مکان‌های خاصی از آنها استفاده می‌شود.

اما هر فرد قادر است تا باتوجه‌به شرایط، بودجه و حتی خواسته خود دستگیره اثر انگشتی مورد نیاز خود را خریداری کرده و در مکان موردنظر استفاده کند.

دستگیره‌های کارتی

مدل‌های کارتی نیز مانند دستگیره‌های رمزی بسیار پر کاربرد هستند. روش کار ساده، استفاده از آنها را در مکان‌های عمومی مثل هتل، باشگاه‌های ورزشی، مجتمع‌های اداری و تفریحی و… افزایش می‌دهد.

طریقه کار دستگیره‌های کارتی به این صورت است که با نزدیک‌کردن یا کشیدن کارت مخصوص در دستگیره، می‌توانید درب را باز کنید. دقت داشته باشید که این قفل‌ها تنها با کارت‌ مختص به خود کار می‌کنند و تحت هیچ شرایطی کارت‌های غریبه را شناسایی نخواهند کرد.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های دستگیره کارتی این است که اگر به هر دلیل کارت مخصوص خراب یا گم شود، به‌راحتی می‌توان از طریق مدیریت سیستم، دسترسی کارت قدیمی را پاک‌کرده و کارت جدیدی را برای آن تنظیم کرد. به این صورت امکان هرگونه سوءاستفاده با کارت‌های گم شده از بین خواهد رفت.

منبع